Звіт директора за 2024-2025 н. р.

Звіт директора Теплівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

за 2024-2025 н. р.

ШАНОВНІ КОЛЕГИ, БАТЬКИ, УЧНІ!

Закінчився складний 2024-2025 навчальний рік, рік, який знову проходив в умовах повномасштабної війни проти країни агресора. Сьогодні на звітних зборах, які вже стали традиційними, ми підведемо підсумки у роботі колективу закладу освіти, учнів та й безпосередньо директора на посаді протягом 2024/2025 н.р..

У відповідності до функціональних обов’язків та на виконання п. 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», керуючись Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178, з метою подальшого утвердження відкритої, демократичної, державно-громадської системи управління освітою, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у школі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації, пропоную вашій увазі звіт про свою діяльність у 2024-2025 навчальному році.

У своїй діяльності протягом звітного періоду я як директор закладу освіти керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу керівника закладу загальної середньої освіти: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом закладу освіти, Правилами внутрішнього трудового розпорядку та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.

Засновником Закладу є Пирятинська міська рада . Органом управління Закладу є відділ освіти молоді і спорту Пирятинської міської ради Полтавської області.

Управлінська діяльність здійснювалась відповідно до розробленої Стратегії розвитку закладу освіти.

Основна мета діяльності закладу освіти – це безперервний процес підвищення ефективності освітнього процесу з одночасним урахуванням потреб суспільства, потреб особистості здобувача освіти. Цьому сприяє застосування новітніх досягнень педагогів та психології, використання інноваційних технологій навчання, комп’ютеризація освітнього процесу.

Освітній процес закладу освіти спрямований на формування у випускника якостей, необхідних для життєвого та професійного самовизначення:

  • Орієнтації у сучасних реаліях і підготовленості до майбутнього життя.
  • Здатність до самовизначення, саморозвитку, самоосвіти.
  • Вільне володіння двома іноземними мовами.
  • Наявність життєвого досвіду спілкування, роботи в колективі, під керівництвом, самостійно, з літературою, з електронними носіями інформації.
  • Високий рівень освіченості, культури, здатність до творчої праці, професійного розвитку, застосування комунікативних компетенцій, упровадження у своїй діяльності засобів ІКТ.
  • Вільне володіння комп’ютером, високий рівень культури користування інформаційно-комунікаційними технологіями (ІКТ).
  • Готовність до вибору професії відповідно до своїх здібностей та можливостей, потреб ринку праці.
  • Сформовані трудова та моральна життєва мотивація, активна громадянська і професійна позиції.

Головними завданнями Закладу є:

- створення умов для здобуття початкової, базової та повної загальної середньої освіти на рівні не нижчому від Державних стандартів;

- виховання морально і фізично здорового покоління;

- розвиток природних позитивних нахилів, здібностей та обдарованості, творчого мислення, потреб і вміння самовдосконалюватися;

- формування громадянської позиції, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свої дії;

- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв української нації, державної мови, національних цінностей;

- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я як найвищої соціальної цінності.

Ми завершили 2024-2025 н.р., складний, тривожний, воєнний, який приніс нам усім чимало викликів, труднощів. Разом з тим, він був ефективним і результативним.

Основними стратегічними напрямками роботи опорного закладу та філій є:

1. Освітнє середовище. Система збереження та зміцнення здоров’я учня та вчителя. Якість організації освітнього процесу, вдосконалення інформаційного простору. Безпечна школа. Попередження булінгу.

2. Система оцінювання здобувачів освіти. Забезпечення виконання Державних стандартів – якість освіти. Задоволення освітніх потреб.

3. Педагогічна діяльність. Методичне і кадрове забезпечення. Реалізація Концепції НУШ.

4. Управлінські процеси. Партнерство в освіті. Формування іміджу закладу освіти. Розбудова громадсько-активного освітнього закладу. Матеріально-технічне забезпечення.

РОЗДІЛ І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ТА УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ

ЗДОРОВІ, БЕЗПЕЧНІ І КОМФОРТНІ УМОВИ НАВЧАННЯ ТА ПРАЦІ

Цей навчальний рік став справжнім викликом для адміністрації, педагогів, учнів та їх батьків. Проте, не зважаючи на труднощі, нам вдалося організувати освітній процес із дотриманням вимог безпечної роботи в умовах воєнного стану: забезпечити здобуття початкової, базової середньої освіти та повної загальної середньої освіти в закладі, охопити навчанням усіх здобувачів освіти, зберегти контингент наших учнів.

Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне освітнє середовище – сукупність умов у закладі освіти, що унеможливлюють заподіяння учасникам освітнього процесу фізичної або моральної шкоди. Освітнє середовище закладу є безпечним та комфортним для учасників освітнього процесу. Ми постійно працюємо над його оновленням та покращенням. На території закладу діти почуваються безпечно і захищено. Наявні спортивні майданчики, які є безпечними для учнів.

В опорному закладі та філіях забезпечується комфортний повітряно-тепловий режим, належне освітлення, облаштування та утримання санітарних вузлів, дотримання питного режиму та інших аспектів забезпечення безпеки і комфорту освітнього процесу. Заклади мають всі необхідні навчальні приміщення.

Учасники освітнього процесу знають та дотримуються вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, знають та дотримуються правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій. Працівники проходять навчання та інструктажі з даних питань. Систематично проводяться бесіди з учнями. Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку чи раптового погіршення стану здоров’я учасників освітнього процесу і вживають необхідних заходів у подібних ситуаціях. В опорному закладі працює медична сестра.

Опорний заклад оснащений системою протипожежного оповіщення, датчиками протипожежної сигналізації. В опорному закладі та Малютинській філії є так звана «тривожна кнопка» .

ЯКІСТЬ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ, ВДОСКОНАЛЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ПРОСТОРУ

Освітній процес в опорному закладі та філіях закладі освіти розпочався відповідно до структури навчального року з 02 вересня 2024 року по 30 травня 2025 року. Навчальні заняття організовані відповідно до розкладу занять, затвердженого директором освітнього закладу. Увесь навчальний рік ми відпрацювали в очному та змішаному режимі.

Організація навчання у 1-4 класах, 5-11 класах здійснювалась за освітніми програмами та типовими навчальними планами.

Організація навчання у 1-4 класах здійснювалась за навчальними програмами, розробленими відповідно до Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Шияна Р.Б.,

Освітня програма та навчальний план для учнів ІІ ступеня були складені на основі Типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженою наказом МОН України №235 від 19.02.2021 (додаток 3,4), для учнів 7-9 класів складані на основі Типової освітньої програми ІІ ступеня, затвердженої наказом МОН України №405 від 20.04.2018 (Таблиці 1, 10). Для учнів ІІІ ступеня складено відповідно до Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженим наказом МОН України №408 від 20.04.2018 (Таблиця 2).

Освітній процес у 2024-2025 навчальному році був організований відповідно до освітніх програм та робочого навчального плану і плану роботи закладу освіти з метою забезпечення оптимальних умов для фізичного, інтелектуального, психологічного і соціального розвитку особистості здобувачів освіти, досягнення ними рівня, що відповідає потенційним можливостям, пізнавальним інтересам і здібностям учнів.

Кількісний склад працівників закладу освіти становить 35 педагогів, 4 вихователі дошкільних підрозділів та 22 технічних працівників.

Серед 35 учителів та 4 вихователів:

16 – мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»;

10 – «спеціаліст першої категорії» ;

5 – «спеціаліст другої категорії» ;

6 – «спеціаліст» ;

2 вихователі дошкільних підрозділів мають 11 тарифний розряд;

2 – вчителі – педагогічне звання «вчитель-методист», 1 – звання «старший вчитель».

У закладі освіти всі педагогічні працівники працюють за фахом.

СТВОРЕННЯ ПРОСТОРУ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ТА СОЦІАЛЬНО-КУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Освітня діяльність у закладі освіти неможлива без створення інформаційного простору, використання інформаційних ресурсів та комунікацій між учасниками освітнього процесу. Під впливом процесів глобальної інформатизації змінюються мета і завдання школи, вони стають більше особистісно-орієнтованими, спрямованими, зокрема, на формування та розвиток здібностей учнів і вчителів щодо опрацювання освітньої інформації. Шкільна бібліотека як безпосередня частина інформаційного простору теж долучилась до виконання вищеназваних завдань. У сучасному інформаційному світі, масовому доступі до електронних ресурсів бібліотеці доводиться «віднаходити» свою роль. Друкована книга все ще відіграє важливу роль у навчанні, але цифрові технології створюють нові можливості. Тому бібліотека вже не може бути просто пунктом видачі підручників.

Шкільний бібліотекар виконує функцію консультування з пошуку інформації для педагогічних працівників і учнів. Простір бібліотеки використовується для проведення інтегрованих уроків, інформаційно-просвітницьких заходів, неформального спілкування тощо.

У 2024-2025 н.р. шкільна бібліотека працювала за такими напрямами:

виховання естетичної, етичної, інтелектуальної культури читачів;

патріотичне виховання;

забезпечення навчальною літературою;

виховання культури читання;

пошук нових шляхів комплектування бібліотеки.

Протягом навчального року було проведено ряд заходів, спрямованих на підвищення інформаційної культури читачів. А саме: проводилися екскурсії до шкільної бібліотеки для учнів початкової школи, організовувалися книжково-ілюстративні виставки до знаменних і пам’ятних дат, бібліотечні уроки, різноманітні бесіди.

До Всеукраїнського дня бібліотек проводились екскурсії до бібліотеки для наших нових читачів – першокласників.

Загалом, наша бібліотекарка є невід’ємною частиною команди педагогів, що працюють над національно-патріотичним вихованням школярів.

СТВОРЕННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА, ВІЛЬНОГО ВІД БУДЬ-ЯКИХ ФОРМ НАСИЛЬСТВА ТА ДИСКРИМІНАЦІЇ

В закладі освіти реалізується антибулінгова політика, спрямована на запобігання, протидію та реагування проявам булінгу (цькування), дискримінації. У грудні проведено акцію «16 днів проти насильства». На сайті закладу розміщено корисні матеріали щодо теми антибулінгу.

Систематично, шляхом опитування учнів і педагогічних працівників, вивчається думка про безпеку і психологічну комфортність освітнього середовища. Здійснюється інформування педагогічних працівників щодо ознак булінгу, іншого насильства та запобігання йому. Відбувається систематична співпраця з представниками правоохоронних органів, іншими фахівцями з питань запобігання та протидії булінгу. Адміністрація, педагогічні працівники протидіють булінгу, іншому насильству, дотримуються порядку реагування на їх прояви.

У закладі забезпечується рівний доступ до навчання усім дітям незалежно від особливостей фізичного розвитку, етнічної та релігійної приналежності. В закладі культивується повага до прав людини та здійснюється протидія до будь-яких форм дискримінації за різними ознаками. Ця політика забезпечується через проведення бесід з учнями, проведення тематичних заходів, наскрізного процесу виховання.

ЗБЕРЕЖЕННЯ ТА ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВ’Я УЧНЯ ТА ВЧИТЕЛЯ

Однією з умов безпечного освітнього середовища є знання та дотримання учнями й працівниками закладу вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки.

У 2024/2025 навчальному році питання збереження життя і здоров’я учнів та запобігання випадкам дитячого травматизму розглядалося на інструктивно-методичних нарадах при директорові, засіданнях шкільних методичних об’єднань класних керівників тощо.

У навчальному закладі наявна система профілактичної роботи з цих питань, яка включає в себе комплекси занять за розділами, які учні вивчають на уроках «Основ здоров’я» та на годинах спілкування. Упродовж навчального року проводились Дні безпеки, лекції, турніри та інші заходи з питань запобігання різних видів дитячого травматизму згідно з планами виховної роботи. В навчальному закладі оформлені стенди з попередження дитячого травматизму. На кожному поверсі розташований план евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих. Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час освітнього процесу в закладі освіти у 2024/2025 навчальному році знаходився під щоденним контролем адміністрації закладу освіти.

У класних журналах 1-11-х класів були відведені окремі сторінки для бесід із правил дорожнього руху, правил протипожежної безпеки, з профілактики отруєння, правил безпеки при користуванні газом, правил безпеки з користування електроприладами, правил безпеки з вибуховонебезпечними предметами, правил безпеки на воді та інші виховні заходи з попередження усіх видів дитячого травматизму.

Учителями проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності, що зафіксовано в окремих журналах на уроках фізичної культури, трудового навчання, фізики, хімії, інформатики, біології, під час прогулянок, екскурсій; бесіди з попередження усіх видів дитячого травматизму перед виходом на осінні, зимові та літні канікули.

У 2025/2026 навчальному році педагогічним колективам необхідно продовжити систематичну роз’яснювальну роботу з питань попередження дитячого травматизму та контроль за поведінкою учнів на перервах та під час екскурсій.

Питання безпеки життєдіяльності учнів під час освітнього процесу та в побуті обговорювалися на нарадах при директорі, на загальношкільних батьківських зборах.

Проведена соціальна паспортизація класів, закладу освіти.

Складені і опрацьовані списки дітей-сиріт, дітей-інвалідів, дітей, які знаходяться під опікою та позбавлені батьківського піклування, дітей з багатодітних сімей, із малозабезпечених сімей, із неповних сімей, дітей учасників АТО, дітей зі статусом ВПО.

З метою запобігання травматизму та підтримання порядку на перервах протягом навчального року організовується чергування по закладу освіти учнів 8-11 класів та вчителів. Але цей напрямок роботи ще потребує корекції і сумісних зусиль щодо покращення, а саме:

класним керівникам потрібно постійно контролювати своїх учнів під час чергування по школі, не перекладати свою відповідальність на інших вчителів;

класним керівникам 1-4 класів та вчителям-предметникам відповідально ставитись до обов’язків «Чергового вчителя» ;

класним керівникам привчати учнів до культурної поведінки у школі, виховувати повагу до чергового учня та вчителя.

СТВОРЕННЯ УМОВ ДЛЯ ЗДОРОВОГО ХАРЧУВАННЯ УЧНІВ І ПРАЦІВНИКІВ

Якісне і здорове харчування дітей — одна з умов здоров’я, розвитку та успішного навчання дітей. Заклад освіти, в якому дитина проводить більшу частину свого часу, має дбати про забезпечення умов для якісного і здорового харчування, а також формувати в учнів стійкі навички здорового харчування.

Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального збалансованого харчування дітей протягом часу перебування у закладі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» (зі змінами та доповненнями, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України), іншими нормативними документами.

Згідно з вищезазначеними документами та затвердженого перспективного меню учнів 1-4 класів забезпечено безкоштовними сніданками, учні 5-11 класів – мають можливість придбати гаряче харчування.

Щоденний контроль за організацією харчування учнів здійснюється медичною сестрою, черговим адміністратором та класними керівниками. Звільнення дітей пільгових категорії від сплати за харчування здійснюється відповідно до рішення міської ради.

Категорія

К-ть учнів

Примітка

1-4 класи

59

Діти-сироти та діти, позбавлені

батьківського піклування

3

Діти учасників бойових дій та АТО

Діти із сімей загиблих Захисників

Діти-чорнобильці

11

2

7

Діти, які потрапили в складні життєві умови

Багатодітні

ВПО

Малозабезпечені

4

36

5

4

Основним завданням закладу у 2024-2025 н. р. було не лише створити належні умови для харчування, а й докласти зусиль, щоб діти хотіли харчуватися у шкільній їдальні. Звичайно, велика роль у формуванні навичок здорового харчування належить сім’ї, але саме в школі має формуватися розуміння, що таке здорове харчування.

Кроки, виконані для створення умов здорового харчування:

• організовано зручний режим харчування для всіх учнів закладу освіти;

• розроблене 4-х тижневе сезонне меню, яке враховує рекомендації МОЗ щодо здорового харчування у закладах освіти, пропонує дітям смачні та апетитні страви;

• обговорення тем здорового харчування під час навчальних занять, позакласної роботи, зокрема наголошуючи на користі овочів, фруктів та ягід у щоденному раціоні, зменшенні цукру у стравах.

Опорний заклад та філії укомплектовані штатом кухарів. Кухар опорного закладу Шкарбан О.М. та кухар Смотриківської філії Соломка Н.Г. у березні місяці успішно опанували програму професійного навчання для підвищення кваліфікації з професії «Кухар» за напрямом «Впровадження різноманітного, збалансованого і якісного харчування в закладах освіти» у регіональному центрі професійно-технічної освіти № 1 м. Кременчука.

Поточні ремонти у приміщеннях їдальні та харчоблоку здійснювалася за рахунок бюджетних коштів.

Необхідними складовими процесу організації харчування у закладі є:

видання відповідних наказів;

затвердження списку дітей пільгових категорій;

відпрацювання режиму і графіка харчування дітей;

приймання продуктів харчування і продовольчої сировини гарантованої якості;

складання меню-розкладу;

виготовлення страв;

проведення реалізації готових страв;

ведення обліку дітей, які отримують безкоштовне гаряче харчування, а також гаряче харчування за кошти батьків.

контроль за харчуванням з боку адміністрації, медичної сестри.

інформування батьків під час проведення батьківських зборів про організацію харчування дітей у закладі.

Продукти харчування та продовольча сировина надходять до навчального закладу разом із супровідними документами, які свідчать про їх походження та якість (накладні, сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічного експертизи).

ПІДВЕЗЕННЯ УЧНІВ

Відповідно до ст. 56 Закону України «Про освіту», ст.36 Закону України «Про повну загальну середню освіту» та ст. 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» забезпечується організований підвіз дітей із 3 населених пунктів. З метою практичної реалізації цього питання було:

- розроблено та затверджено графік маршруту шкільного автобуса на 2024/2025 навчальний рік;

- визначено кількість учнів, які проживають за межами пішохідної доступності (більше 2 км) і складено списки, які затверджено директором закладу;

- призначено наказом відповідального вчителя за безпеку життєдіяльності учнів під час перевезення;

- проведено з водієм шкільного автобуса цільові інструктажі щодо правил перевезення дітей;

- організовано щоденне медичне обстеження водія перед виїздом та перевірку технічного стану шкільного автобуса.

Виходячи з вище сказаного, можна зробити висновок, що заклад освіти забезпечує максимально зручне для всіх учасників освітнього процесу середовище, яке відповідає основним принципам рівності та поваги до прав людини.

.

РЕАЛІЗАЦІЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ, МОНІТОРИНГ ВИКОНАННЯ ПОСТАВЛЕНИХ ЗАВДАНЬ

Заклад освіти має чітко сформульовану, зрозумілу та реалістичну стратегію розвитку. Стратегія визначає місію, візію та цілі діяльності закладу освіти, умови, необхідні для їх досягнення, пріоритети та кроки, які керівництво та педагоги здійснюють для досягнення визначених цілей відповідно до принципів освіти та підготовки учнів до майбутнього життя. Ці пріоритети та кроки узгоджено з пріоритетними напрямами розвитку засновника. Стратегія розвитку оприлюднена, доступна для батьків та інших зацікавлених осіб. Заклад освіти обговорює стратегію із засновником, педпрацівниками, учнями та отримує зворотний зв’язок

РОЗДІЛ ІІ. СТРУКТУРА ТА МЕРЕЖА ЗАКЛАДУ

Мережа класів

Адміністрацією та педагогічними колективами опорного закладу та філій проведено певну роботу щодо збереження й розвитку мережі закладу освіти. Проектна потужність закладу освіти становить 350 учнів.

Станом на 05.09.2024 року в опорному закладі навчалось – 101 учень, в Смотриківській філії – 63 учні, в Малютинській філії – 42 учні.

У комплектовано 24 класи, з них:

• класи початкової ланки 8 класів;

• класи базової середньої освіти 14 класів.

• класи повної загальної середньої освіти 2 класи.

Відповідно до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної освіти, згідно заяв батьків, станом на 01.06.2025 до 1-го класу зараховано 14 дітей (Теплівська ЗШ І-ІІІ ст. – 7, Смотриківська філія – 7). Список зарахованих учнів висвітлено на сайті закладу.

СПРАВЕДЛИВЕ І ОБ’ЄКТИВНЕ ОЦІНЮВАННЯ

Прагнемо, щоб здобувачі освіти та їхні батьки вважали, що оцінювання результатів навчання учнів у закладі освіти є справедливим і об’єктивним. Учителі адаптують критерії оцінювання для батьків та учнів, розробляють критерії оцінювання для різних видів діяльності. Критерії оцінювання є доступними та зрозумілими для учнів.

Система оцінювання в закладі освіти ґрунтується на особистісному та компетентнісному підходах, враховує особливості психофізичного розвитку дітей; має у своїй основі чіткі та зрозумілі вимоги до навчальних результатів, заохочує учнів апробувати різні моделі досягнення результату без ризику отримати за це негативну оцінку; розвиває в учнів впевненість у своїх здібностях і можливостях тощо.

Учителі розробляють компетентнісні завдання для проведення оцінювання, застосовують формувальне оцінювання, що передбачає відстеження індивідуального поступу учня, практикують само та взаємооцінювання. Педагоги застосовують формувальне оцінювання: систематично відстежують та відображають розвиток, процеси навчання і результати навчання кожного учня, регулярно надають учням ефективний зворотний зв’язок щодо їхньої роботи. Для подальшого прогресу в навчанні учням пропонують види роботи, які відповідають очікуваному розвитку учнів у майбутньому. Педагоги спрямовують учнів до того, щоб вони визначали собі освітні цілі, формулювали очікування від власної роботи, у взаємозв’язку з цими цілями та очікуваннями здійснювали самооцінювання та взаємне оцінювання результатів навчання.

Упровадження педагогіки партнерства, компетентнісного й інтегративного підходів в освітній процес передбачає активне включення дітей в організацію навчання. Компетентнісне навчання вимагає нових підходів до оцінювання. Орієнтирами для спостереження та оцінювання є вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей учнів.

Заступником директора з навчально-виховної роботи Гарбуз Т.О. було проведено аналіз досягнень учнів 5-11-х класів за поточний навчальний рік.

У Малютинській філії 5 учнів мають високий рівень навченості. Вілігоцький Ілля, учень 9 класу, отримав свідоцтво про здобуття базової середньої освіти з відзнакою. Похвальні листи отримали такі учні: Холод Віталій, Вілігоцька Дарина, Охріменко Богдана та Вілігоцький Ілля. 16 учнів мають достатній рівень навченості і 6 дітей – середній.

У Смотриківській філії 1 учень має високий рівень навченості, високий і достатній – 12 учнів, достатній і середній – 18, середній – 10.

В опорному закладі 10 учнів мають бали високого та достатнього рівня, 1 учень – достатній рівень навченості, 50 учнів – достатній та середній, 13 – середній і 5 – середній та початковий.

Не атестованих учнів за підсумками року немає.

Проаналізувавши стан успішності учнів окремо, робимо висновок, що в кожному класі є резерв учнів, які б могли досягти свого вищого рівня.

РОЗВИТОК ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ

Творча особистість – це цілісна людська індивідуальність, яка виявляє розвинені творчі здібності, творчу мотивацію, творчі вміння, що забезпечують її здатність породжувати якісно матеріали, технології та духовні цінності, що більшою чи меншою мірою змінюють на краще життя людини. Навчальний заклад для того й існує, щоб допомогти дитині, підліткові розвинути в собі здібності до самореалізації, не тільки навчити, а й створити умови, аби дитина була готова до цієї складної та самостійної роботи.

Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності, плану роботи закладу на 2024-2025 навчальний рік та з метою створення сприятливих умов для розвитку інтелектуального і творчого потенціалу талановитих дітей та підлітків, стимулювання творчого самовдосконалення учнів, залучення обдарованої молоді до науково-дослідницької діяльності, дітей самостійної роботи школярів щодо вивчення окремих предметів адміністрацією та педагогічними колективами школи були здійснені такі заходи:

  1. переглянуто та поновлено шкільний інформаційний банк даних про обдарованих учнів;
  2. забезпечено підготовку та участь у всеукраїнських конкурсах;
  3. проводились шкільні конкурси Відповідно до Указу Президента України від 30.09.2010 року № 927/2010 «Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих і талановитих дітей та молоді».

Школярі опорного закладу брали активну участь у:

  • конкурсі «Монети вдячності»;
  • Всеукраїнському конкурсі дитячого малюнка “Зелене відновлення України: дитячий погляд»;
  • конкурсі коміксів «Таємниці щоденника Тома Редла»;
  • конкурсі командних математичних головоломок для учнів 8-11 класів від Лабораторії математичних наук НЦ МАНУ;
  • XVІІ Всеукраїнського конкурсу шкільних малюнків «МОЇ ПРАВА-2024: 10 років українського опору збройній агресії рф»;
  • XIII Всеукраїнського конкурсу дитячого малюнка «Охорона праці очима дітей – 2024» ";
  • ІІІ Всеукраїнському екологічному конкурсі малюнків «Майбутнє планети у наших руках!»;
  • конкурсі дитячих малюнків Noosphere Space Art Challenge;
  • конкурсі до Міжнародного дня Землі;
  • Всеукраїнському проєкті "Підводні пригоди" від майстерні казок Олександра Зімби;
  • індивідуальному творчому конкурсі «Ukrainian Students About Authentic Ukraine»;
  • конкурсі "Голос весняних квітів" в рамках щорічної акції "Збережемо первоцвіти";
  • Всеукраїнському конкурсі дитячої творчості "Гама" – 2025;
  • конкурсі " Пташиний друг", який проходив в рамках Всеукраїнської природоохоронної акції " Наша допомога птахам" від Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді;
  • конкурсі дитячої екологічної інфографіки «ЕкоМайбутнє»;
  • конкурсі «Пухнасті мрії на папері»;
  • відкритому конкурсі живопису імені Григорія Синиці на тему: "Звірята- пухнастики - 2025";
  • Всеукраїнському конкурсі есе «Подія, яка змінила все. Сила допомоги».

У Конкурсі головоломок сезону Осінь-2024 учениця 8 класу Саханчук Ольга зайняла ІІІ місце ( педагог-наставник Камська Юлія Сергіївна).

Учениця 10 класу Спичак Вікторія нагороджена дипломом ІІ ступеня за участь в обласному конкурсі «Космічні фантазії – 2025»( педагог наставник Камська Юлія Сергіївна).

У І етапі VІІ обласного конкурсу читців-декламаторів "Тарасовими шляхами" Габруз Віталіна посіла ІІІ місце та Шкарбан Катерина учениця 11 класу зайняла ІІ місце (вчителі наставники Галян Валентина Миколаївна та Яремко Надія Миколаївна).

23 листопада 2024 року відбулася олімпіада з математики. ІІ місце – учень 6 класу Бабенко Даніїл (керівник Запорожченко Наталія Василівна).

Команда учнів 10 класу здобула перемогу в новорічному Кубку з волейболу серед молодіжних команд.

Протягом року учні закладу брали участь у Всеукраїнській шкільній лізі «Пліч-о-пліч». Команди закладу у ІІ етапі зайняли призові ІІ місце зі змагань з волейболу та ІІІ місце з баскетболу.

Учні 9 та 10 класу взяли активну участь в обласному конкурсі юних фотоаматорів «Моя Україна». Маємо такі результати:

  1. номінація «Пейзаж»: І місце – Діденко Анастасія, І місце – Спичак Вікторія, ІІ місце – Пелепюк Віталіна, ІІ місце – Ганущак Поліна, ІІІ місце - Спичак Вікторія.
  2. Номінація «Портрет (репортажний та студійний)»:ІІ місце – Діденко Анастасія(керівник - Камська Юлія Сергіївна).

Наші талановиті учні показали себе в конкурсі малюнків та плакатів «Відтворимо, примножимо, збережемо!» від Центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді Херсонської обласної ради. І як результат — цілий букет призових місць: І місце - Спичак Віталій учень 6 класу, ІІ місце - Спичак Вікторія учениця 10 класу, ІІІ місце - Федіна Кароліна учениця 7 класу(керівник Камська Юлія Сергіївна).

Спичак Вікторія учениця 10 класу, посіла І місце в номінації "АМАТОРСЬКЕ ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО" ІV Всеукраїнського онлайн-конкурсу «Тарасова весна»(вчитель-наставник Камська Юлія Сергіївна).

Учень 10 класу Кривобок Валерій став переможцем Всеукраїнського учнівського онлайн-конкурсу "Чорнобиль: немає минулого часу"(вчитель-наставник Касенич Юрій Васильович).

Учні Смотриківської філії брали участь у таких конкурсах та олімпіадах

  1. І етап обласного конкурсу творчості дітей та учнівської молоді «За нашу свободу»
  • Алексеєв Олександр – ІІ місце
  • Франко Софія

  1. Конкурс «Наші вчителі - на захисті знань»
  • Кадура Ілона

  1. І етап обласного конкурсу відеороликів, презентацій та буктрейлерів.
  • Алексеєв Олександр

  1. Другий етап ІІ обласного фестивалю-конкурсу «Хризантема миру 2024»
  • Кадура Ілона – ІІ місце

  1. І етап обласного конкурсу дитячої казки
  • Бачук Поліна – І місце

  1. ІІІ всеукраїнський конкурс дитячо-юнацької творчості до Дня захисників і захисниць України «ПЕРЕМОГА»
  • Алексеєв Олександр – ІІ місце
  • Кадура Ілона – І місце
  • Демченко Дарина – І місце
  • Алексеєва Валерія – І місце
  • Ільєнко Влада – І місце

  1. І етап обласного конкурсу серед закладів освіти «Збережи ялинку»
  • Бачук Поліна – ІІ місце

  1. І етап VІІ обласного конкурсу читців «Тарасовими шляхами»
  • Лозний Іван
  • Демченко Дарина – ІІІ місце
  • Алексеєва Валерія
  • Алексеєв Олександр – ІІІ місце
  • Бендрик Каміла

  1. І етап обласної виставки конкурсу декоративно-ужиткового мистецтва «Знай і люби свій край»
  • Кадура Ілона – І місце
  • Булда Діана – І місце

  1. Обласна виставка-конкурс декоративно-ужиткового мистецтва «Знай і люби свій край»
  • Кадура Ілона
  • Булда Діана – ІІ місце

  1. ІІІ Всеукраїнський конкурс дитячо-юнацької творчості «Світлий Великдень»
  • Кадура Ілона – І місце

  1. Міжнародний математичний конкурс Кенгуру
  • Один учень – відмінний результат
  • Троє учнів – хороший результат
  • Десятеро учнів – учасники.

Учні Малютинської філії Пелепюк Софія і Демченко Денис були учасниками «Всеукраїнського конкурсу «Слово до слова», де отримали дипломи І та ІІ ступеня. Учні 4 класу взяли участь у Всеукраїнському конкурсі «Зимові свята» і отримали дипломи І та ІІ ступеня, а також у Всеукраїнській олімпіаді з української мови «Вдалий старт.Осінь-2024». Переможці отримали дипломи І,ІІ,ІІІ ступеня та сертифікати. Черняк Ярослав , Пелепюк Софія ,Овсієнко Софія, Ващук Ілля брали участь у міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру». Пелепюк Софія взяла участь у Всеукраїнському творчому конкурсі «Мій Шевченко» і була нагороджена дипломом І ступеня.

Охріменко Богдана учениця 8 класу посіла третє місце на олімпіаді з історії. Холод Віталій зайняв третє місце на щорічному обласному конкурсі Полтавської обласної МАН „Перлини зоряного неба”

При проведенні шкільних свят, шкільних лінійок ми із задоволенням відзначаємо успіхи кожної дитини. Грамоти, дипломи, сертифікати – це ті маленькі заохочення, що дають можливість відчути радість за успіхи наших вихованців та мотивують дітей до подальшої роботи.

Хочемо висловити щиру подяку батькам, які підтримують своїх дітей на шляху до успіху. Обдарована, талановита дитина – це, перш за все дитина. Як і іншим дітям, їй потрібні ласка, любов, увага та допомога близьких. Разом із вчителями та батьками адміністрація закладу освіти створює сприятливе освітнє середовище, що забезпечує успішний розвиток дитини, повагу її точки зору,

Робота з обдарованими дітьми пов’язана напряму із професійним зростанням педагогів. Розвиток обдарованості учнів залежить від професійного рівня вчителів та використання креативних методів навчання. У практиці педагогічної діяльності наші вчителі використовують нові технології навчання, які сприяють розвитку інтелектуальної, творчої, предметної або лідерської обдарованості.

Аналізуючи роботу з обдарованими учнями слід відмітити, що робота виконується в повному обсязі: створено та постійно оновлюється банк обдарованих дітей, організовано участь обдарованих дітей в олімпіадах, конкурсах, турнірах . Постійно ведеться моніторинг участі учнів школи у цих заходах . Підсумки роботи з обдарованими дітьми постійно висвітлюються у Фейсбук групі та сайті школи.

ВИХОВНА РОБОТА

Протягом 2024-2025 навчального року виховну роботу закладу було організовано з урахуванням:

  • листа МОН щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2024/2025 навчальному році;
  • програмою «Нова українська школа у поступі до цінностей»;
  • Указом Президента України від 18 травня 2019 року №28/6/2019 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання»;
  • Конвенцією ООН про права дитини;
  • Законом «Про освіту»;
  • Національною стратегією розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі (СХВАЛЕНО Указом Президента України від 25 травня 2020 року № 195/2020).

Також враховувались основні положення:

  • Конституції України;
  • закони України «Про загальну середню освіту», «Про мови в Україні», «Про охорону дитинства», «Про попередження насильства в сім'ї»;
  • основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України;
  • Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти (затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 6 вересня 2000 року № 434);
  • Державна цільова соціальна програма національно-патріотичного виховання на період до 2025 року;
  • Указ президента України від 30 вересня 2019 року № 722 «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року»;
  • Національна стратегія розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі (СХВАЛЕНО Указом Президента України від 25 травня 2020 року № 195/2020);
  • Концепція «Безпечна і дружня до дитини школа;
  • Лист МОН від 30.07.2014 № 1/9-385 "Методичні рекомендації для проведення бесід з учнями загальноосвітніх навчальних закладів з питань: уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами; поведінки у надзвичайній ситуації";
  • Лист МОН «Про здійснення превентивних заходів серед дітей та молоді в умовах воєнного стану в Україні » від 1305.2022 р. № 1/5119- 22;
  • Лист МОН «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні» від 29.03.2022 р. № 1/3737-22 та іншими методичними рекомендаціями та нормативними документами з питань організації виховної роботи у навчальних закладах.

Серед основних завдань з виховного напрямку – національне виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей. Виховання органічно поєднане з процесом навчання дітей, опанування основами наук, багатством національної і світової культури.

У Новій українській школі виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у закладах освіти і має ґрунтуватися на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях українського народу, цінностях громадянського суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина, принципах, визначених Законом України «Про освіту", та спрямовуватися на формування: відповідальних та чесних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству; поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини і громадянина; нетерпимості до приниження честі та гідності людини, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якою ознакою; патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України, поваги та дбайливого ставлення до національних, історичних, культурних цінностей, нематеріальної культурної спадщини українського народу; усвідомленого обов’язку захищати у разі потреби суверенітет і територіальну цілісність України; усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення, проявів корупції та порушень академічної доброчесності; громадянської культури та культури демократії; культури та навичок здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля; прагнення до утвердження довіри, взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами; почуттів доброти, милосердя, толерантності, турботи, справедливості, шанобливого ставлення до сім’ї, відповідальності за свої дії; культури свободи та самодисципліни, відповідальності за своє життя, сміливості та реалізації творчого потенціалу як невід’ємних складників становлення особистості.

Єдність навчання, виховання і розвитку учнів забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу.

Характер виховання повинен передбачати глибоке розуміння педагогом природи вихованців, їх індивідуальних рис і можливостей, поваги до особистості дитини; постійно дбати про її гармонійний розвиток, встановлення взаємин співробітництва у навчально-виховному процесі.

Успіх виховного процесу залежить від відносин між вчителем і учнем, які повинні будуватися на основі співдружності, співробітництва і ділового партнерства.

Для вирішення завдань розроблено план виховної роботи закладу та план педагога-організатора, у яких заплановані заходи, щодо здорового способу життя, патріотичного, екологічного, культурного, правового, інтелектуального виховання здобувачів освіти відповідно до загальношкільної виховної проблеми: «Формування творчої особистості, соціально активного громадянина України і світу через впровадження педагогіки партнерства», проблеми, над якою працювала педагог-організатор «Формування творчої, соціально активної особистості шляхом залучення до участі в житті школи».

Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, педагогічний колектив школи орієнтується на нормативно – правову базу з питань виховної роботи.

Для реалізації завдань був розроблений план виховної роботи навчального закладу та плани виховної роботи класних керівників.

Ці плани охоплюють всі напрямки виховання: патріотичне, морально-правове, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне та включають в себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси.

Велику увагу в своїй роботі педагогічний колектив приділяв вихованню у своїх учнів моральних якостей: доброзичливості, поваги до людської гідності, милосердя, доброти, толерантності, потреби в емоційному та духовному контакті з людьми, потреби у самоповазі, патріотизму, національної самосвідомості, розуміння приналежності до українського народу.

В основу діяльності закладу покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.

З метою організації зайнятості учнів, забезпечення повноцінного всебічного розвитку учня, розумового естетичного, фізичного та розвитку природних здібностей створена система особистісного підходу.

На початку навчального року здобувачів освіти ознайомили з правилами внутрішнього розпорядку школи, проінформували про використання мобільних телефонів та заборону тютюнопаління, споживання алкогольних напоїв, наркотичних речовин.

Взаємодія з учнями здійснювалася на основі особистісно-орієнтованого підходу до кожної дитини, що сприяло глибокому вивченню

її індивідуальних особливостей і якостей, розкриттю здібностей.

Національно-патріотичне виховання є складовою виховного процесу, головною метою якого є набуття молодими громадянами соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави.

Класні керівники 1-11 класів акцентували увагу на тому, що патріотизм – це звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки під час надзвичайних ситуацій, а і у прагненні жити в Україні, розумінні необхідності дотримання конституційних та правових норм, володінням державною мовою, шанобливим ставленням до історії, культури та традицій українського народу.

Здобувачі освіти беруть активну участь в громадському житті закладу і класу. Результатом роботи співпраці класних керівників та активу учнів є демократичні стосунки у колективі, організація та проведення свят, виховних годин, конкурсів, екскурсій, походів на природу, створення дитячих проектів, акцій.

Протягом навчального року в закладі були проведені такі заходи:

День знань – «Ти як? Повертаємось до школи». Ми – українці: честь і слава незламним!».

З метою популяризації здорового способу життя серед здобувачів освіти проходив Олімпійський тиждень «Спортом займатися – здоров’я набиратися»

Команди закладу з футболу, волейболу, баскетболу під керівництвом вчителя фізичної культури брали участь у міських змаганнях та виборювали призові місця.

Під час проведення декади антиалкогольної, антитютюнової та антинаркотичної пропаганди «Якщо хочеш бути здоровим – будь!» класні керівники провели години спілкування: «Життя і здоров’я – найдорожче, що є у людини», «Здоровий дух у здоровому тілі», «Турбота про здоров'я - обов'язок кожного», «Бережи одяг, доки новий, а здоров'я, доки молодий», інформаційні хвилинки «Якщо хочеш бути здоровим», «Твоє здоров'я у твоїх руках», «Краса і здоров'я» «Ми - діти з планети здоров'я», «Здоров'я — це сучасно», «Спорт – грація, сила, здоров’я»; молодші школярі малювали малюнки на задану тему.

З метою попередження нещасних випадків та збереження життя дітей змістовно та з користю пройшли заплановані Тижні знань безпеки життєдіяльності:

  • Тиждень безпеки дорожнього руху в умовах воєнного стану «»Правила дорожні-корисні для кожного!»;
  • Тиждень знань безпеки життєдіяльності «Здоров’я – це благо дане нам природою»;
  • Тиждень знань безпеки життєдіяльності «Правила для пішоходів шануватимуть люди - скрізь тоді порядок буде!».

Педагогічний колектив відповідально ставився до проведення заходів, спрямованих на безпеку життєдіяльності здобувачів освіти, адже життя та здоров′я дітей є найвищою цінністю.

Велика увага приділялась національно-патріотичному вихованню. У період війни, яку російська федерація розв'язала і веде проти України, виникає нагальна необхідність переосмислення зробленого і здійснення системних заходів, спрямованих на посилення національно-патріотичного виховання дітей та молоді.

Саме тому, на початку 2024-2025 навчального року ми визначили основні стратегії нашої діяльності в цьому напрямі, а саме:

  1. Головний урок сьогоднішнього дня — урок патріотизму.
  2. Прийняти європейські цінності, але зберегти українську ідентичність.
  3. Патріотизм має бути діяльним.
  4. Учитель — носій моральних цінностей.
  5. Говоримо українською!».
  6. Захист Вітчизни — почесний обов’язок кожного.

Було складено план заходів з національно-патріотичного виховання, який протягом навчального року педагогічний колектив активно втілював у життя. Проведено: Тиждень вшанування мужності і героїзму захисників незалежності України «Козацька держава – наша гордість і слава» .

До Дня Гідності та Свободи класними керівниками були проведені тематичні виховні години, бесіди. Заклад долучився до Міжнародної ініціативи Всесвітній день Гідності 21 листопада -10 грудня 2024 року. За підтримки програми «Аси інтернету», що впроваджується в Україні громадською організацією «ЕдКемп Україна».

Протягом року проводилися виховні години, Єдині уроки, брейн-ринги, флешмоби тощо в рамках відзначення календарних пам’ятних дат.

Задля підтримки воїнів здобувачі освіти із задоволенням та відповідальністю ставились до виготовлення поробок, оберегів, малюнків, написання листів воїнам, брали участь в акціях «Лист пораненому», «Повертайся живим!», «Великодня листівка».

До Дня пам'яті жертв голодоморів проводились класні години ; здобувачі освіти взяли участь у Всеукраїнській акції "Запали свічку"; проведено уроки пам’яті «Бабин Яр – місце забуття і місце пам’яті».

Проведено класні години, інформаційні хвилини, виставки плакатів та малюнків, присвячених Дню Збройних Сил України.

Велика увага приділялась заходам щодо виховання поваги до Конституції України, державних символів – Герба, Прапора, Гімну.

Педагогічний, учнівський та батьківський колективи закладу брали активну участь в благодійної акції "Смілива гривня" 2024, Різдвяному, Великодньому, травневому та червневому ярмарках, спрямованих на допомогу ЗСУ. На постійній основі відбувалася акція «Ворогам - кришка», було зібрано 34 кілограми пластикових кришок.

В умовах постійних тривог вдалося організувати та провести два потужних патріотичних заходи: спортивно-патріотичне свято для здобувачів освіти 1-11 класів «Козацькі забави» та урок Пам'яті нашого земляка-Героя, бувшого учня нашої школи, а нині Янгола-охоронця - Безсмертного Олександра Миколайовича , під час яких вони продемонстрували силу єдності, свою підтримку та вдячність військовим.

З метою виховання відповідального ставлення до рідної мови були проведені тематичні виховні заходи в класах; виховні години до Дня української мови та писемності, вікторини, квести; здобувачі освіти взяли участь у загальнонаціональному диктанті Єдності.

У рамках щорічної акції «16 днів проти насильства» відбулися заходи, спрямовані на привернення уваги учнівської молоді до проблем подолання насильства в сім’ях, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок, жорстокого поводження з дітьми, формування в свідомості школярів нетерпимого ставлення до насильства.

У напрямку морально-правового виховання проводились заходи до Тижня толерантності і добрих справ «Толерантність – мистецтво співжиття» та Тижня правознавства та превентивного виховання «Великий дім – держава, лад у ньому - закон».

Велика увага приділялась вихованню екологічної культури та гуманного ставлення до тварин. Класні керівники проводили уроки доброти; протягом року тривали еко-акції «Здай батарейку-збережи планету!», «Нагодуй зимуючих пташок», «Зустрічаємо птахів!», здобувачі освіти взяли участь у Всеукраїнських акціях «Хеппі Гав для Сірка» та « Хеппі Няв для Мурчика».

Екологічне виховання здійснюємо в загальновиховному процесі навчально-виховної роботи із залученням до неї не тільки учнів, а їхніх батьків. Так, в рамках Всеукраїнської акції «День зустрічі птахів» школярі, з допомогою батьків, виготовили годівнички для птахів.

Така спільна праця дозволяє значно підвищити педагогічну результативність подібної діяльності учнів, потребує від учителя й учнів постійного пошуку, надихає на дію, підтримує бажання працювати, сприяє формуванню в учнів екологічно активної позиції, прагненню діяти для збереження довкілля задля сталого розвитку суспільства та позитивного сприйняття майбутнього.

До річниці Чорнобильської трагедії було проведено ряд заходів, зокрема: інформаційні хвилини, участь в конкурсах, обговорення, метою яких було донести дітям інформацію про необхідність дбати про навколишнє середовище, бути відповідальними господарями землі, щоб подібні трагедії не повторювались.

У рамках проведення Національного тижня енергозбереження проведено

бесіди про збереження тепла і раціональне використання електроенергії «Заощаджуй в школі, вдома», «Збережемо енергію разом!», «Роль енергії в нашому житті та існуванні планети», «Економно жити – себе і державу збагатити».

Серед проведених традиційних заходів в закладі освіти були: Захід до Дня Героїв Небесної Сотні, Шевченківські читання до 211-ї річниці від дня народженням Т.Г. Шевченка , захід до Дня вишиванки, свято Останнього Дзвоника, урочисте вручення свідоцтв про повну загальну середню освіту учням 11 класу .

Вся виховна робота у закладі відбувалась у тісній співпраці з класними керівниками та адміністрацією закладу. Інформація про всі проведенні заходи була розміщена на сайті закладу та сторінці Фейсбук.

Отже, аналіз виховних заходів показав, що виховна робота проводиться на належному рівні, використовуються сучасні технології виховання учнів: соціальне проектування, колективні творчі справи, навчально-виховні проекти, технологія самовиховання і саморозвитку.

Всі класні керівники дотримувались плану виховної роботи в своєму класі, систематично проводили години спілкування, бесіди та інструктажі. Проведені бесіди та інструктажі зафіксовані у відповідних журналах.

Підсумовуючи, слід зазначити, що здобувачі освіти закладу протягом 2024-2025 н. р. були задіяні в навчально-виховному процесі, мали доручення, були залучені до роботи різної тематики конкурсів.

Отже, можна зазначити, що виховна діяльність у закладі проводиться на належному рівні, але поряд з позитивними моментами ще має деякі недоліки, над якими потрібно спільно працювати і вчителям, і учням, і батькам.

Виходячи з вищезазначеного, вважати виховну роботу у 2024-2025 н. р. такою, що знаходиться на достатньому рівні.

Отже, вся наша робота спрямована на виховання молодої людини, яка б уміла вчитися, жити, працювати, була соціально зрілою, а головне – патріотом своєї держави.

РОБОТА ДОШКІЛЬНИХ ПІДРОЗДІЛІВ

У 2024/2025 навчальному році дошкільні підрозділи здійснювали свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України

Дошкільні підрозділи Теплівської ЗШ ,,Малятко” та «Теремок» керувалися у своїй роботі освітньою програмою для дітей від двох до семи років ,,Дитина”.

Головною метою роботи дошкільних підрозділів є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового та духовного розвитку.

Групові приміщення дошкільного підрозділу «Теремок» забезпечені меблями та ігровим обладнанням. Розвивальне середовище дитячого садка відповідає інноваційним вимогам та організовано з урахуванням інтересів дітей та їх віковим особливостям: створені комфортні, сприятливі умови для розвитку вихованців в самостійній і спільній діяльності. Недоліками є недостатня наявність в групах сучасних технічних засобів (мультимедійних пристроїв, комп’ютерної техніки).

Керуючись основними положеннями нормативних документів, які визначають сучасну законодавчу базу й методичне забезпечення дошкільної освіти та планом роботи на 2024-2025 навчальний рік, вихователі зосереджували увагу на пошук оптимальних засобів навчання та виховання дітей з метою реалізації пріоритетних завдань, визначених на основі аналізу роботи дошкільного підрозділу за попередній навчальний рік , а саме:

1. Продовжували забезпечувати належні умови гармонійного розвитку дошкільників.

2. Спрямовували роботу на розвиток патріотичних почуттів у дітей до найближчого соціального, природного і культурного оточення..

3. Оптимізували роботу щодо національно-патріотичного виховання дошкільників шляхом організації партнерської взаємодії членів родини з педагогами.

У 2024 -2025 н.р. розробили рухливі ігри за освітнім напрямком «Особистість дитини». Цікаві ігри допомагають дітям пізнавати навколишній світ.

У цьому навчальному році колектив закладу працював творчо і відповідально. Колектив створював умови для емоційного благополуччя дитини, будував навчальну діяльність в динамічному режимі, використовуючи різні спеціальні оздоровчі заходи.

Протягом 2024--2025 н.р. з вихованцями дошкільного підрозділу «Теремок» були проведені такі свята.

Жовтень 2024 р. – осіннє свято та виставка поробок з природного матеріалу, зроблених з батьками

Грудень 2024 р. – розвага до Дня Святого Миколая, новорічне свято.

Квітень 2025 р. - Великодня розвага

Травень 2025 р. – розвага до Дня Матері, день вишиванки.

Червень 2025 р. - випускний бал.

Відвідування дітьми закладу є також показником не тільки стану здоров’я дітей, але і рівня психологічного комфорту у групах. Однак, на жаль, відношення деяких батьків до необхідності систематичного відвідування дитиною групи залишає бажати кращого. Причинами тривалих пропусків також є: неплатіжоспроможність батьків, перебування матерів у відпустці по догляду за дитиною, яка вже відвідує ДП ,хвороби дітей.

Головним підсумком освітньо-виховної роботи на протязі усього періоду перебування дитини у дошкільному закладі є рівень її шкільної готовності. Особлива увага приділялась якісній підготовці дітей до школи. Бо наші випускники – це наша марка, наше обличчя успіху.

У 2024/2025 навчальному році дошкільний підрозділ «Малятко» відвідувало 15 дітей віком від 3 до 6 років. 8 дітей підуть до 1-го класу.

Вихователі ведуть постійну пошукову роботу з метою підвищення якості навчально-виховного процесу. В своїй роботі користуються новими технологіями, які вивчаються із інтернет-ресурсів з дошкільного виховання, ел.журнал ,,Методична скарбничка вихователя», «Граючись – навчаємось» та іншими.

Основним завданням у 2024/2025 навчальному році були:

- розвиток звукової культури мовлення за допомогою дидактичних ігор та оптимізація роботи з розвитку зв’язного мовлення за допомогою інноваційних методів навчання;

- розвиток основ патріотичної свідомості дошкільників, з високими морально-духовними якостями, навичками культури спілкування, знаннями про українську культуру та звичаї, як важливими чинниками національно-патріотичного виховання.

В умовах воєнного стану актуальними залишалися питання підтримки дітей та батьків у складних ситуаціях; освітнього процесу з дітьми; налагодження зв’язків і підтримки педагогічного партнерства закладу з батьками вихованців.

Організація освітнього процесу здійснювалася за змішаною формами. Освітня діяльність з дітьми здійснювалась через такі методи та прийоми: наочні (спостереження, розглядання, обстеження предметів, демонстрування, показ і пояснення, приклад поведінки дорослого); ігрові (рухливі ігри, дидактичні ігри, ігри-інсценування та інше); словесні (розповідь, бесіди, вивчення художньої літератури, інструкції, поради, спільна та самостійна діяльність)

Протягом 2024-2025 навчального року в дошкільному підрозділі «Малятко» були проведені заходи, розваги:

  1. Свято «Осені» .

2. Розвага «Українські вечорниці».

3.Захід-розвага «Різдво Христове».

4. Захід до дня Соборності нашої країни «Україна – наш рідний дім».

5. Захід-розвага до дня «Стрітення».

6. Тематичний захід до Дня Єдності.

7. Захід «День здоров*я».

8. Захід «Ой весна красна ,що ти нам принесла».

9. Захід «Разом будемо стрічати Великоднє гарне свято».

10. «День Матері».

11. Виховний захід «Свято Вишиванки».

12.Випуск-2025.

Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти:

  • збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;
  • виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, мови, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;
  • формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;
  • виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.

Окрім базової програми у дошкільному закладі впроваджена парціальна програма:,,Театр фізичного виховання та розвитку дошкільників М.М.Єфименка.

Проводиться постійна робота з дітьми за такими темами: ,,Пожежна безпека”,, ,,Тижні безпеки дитини”, заняття з надзвичайних ситуацій.

З 18 по 23 листопада 2024 та з 12 по 17 травня 2025 навчального року в закладі було проведено ,,Тиждень безпеки дорожнього руху” під час воєнного стану, під час якого проводилися заняття, бесіди, рольові ігри.

З батьками за період 2024-2025 н.р. було надано: консультації, поради, рекомендації

  • Обережно - кір
  • Мінно-вибухова небезпека
  • Як говорити про війну з дітьми

У наступному році вихователі дошкільного підрозділу «Малятко» планують приділяти більше уваги технології фізичного виховання та оздоровлення дітей за методикою Миколи Єфименка.

У процесі фізичного виховання використовувати такі засоби:

  1. Натуральні сили природи – сонце, повітря, воду.
  2. Організація правильного режиму харчування, праці та відпочинку.
  3. Гігієнічну гімнастику.
  4. Гігієну догляду за тілом.
  5. Спортивні ігри, туризм.

Забезпечити фізичне виховання дітей комплексно з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей вихованців і матеріальних умов.

РОЗДІЛ ІІІ. ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ДЕРЖАВНИХ СТАНДАРТІВ – ЯКІСТЬ ОСВІТИ. ЗАДОВОЛЕННЯ ОСВІТНІХ ПОТРЕБ

Головне завдання вчителя – забезпечити рівень навчальних досягнень і розвитку компетентностей на рівні Державних стандартів, безумовне виконання навчальних програм та планів. Основними умовами успішного досягнення базової компетентності учнями закладу освіти ми вважаємо:

  • підвищення ефективності уроку як основної можливості діалогу учня та вчителя;
  • розвиток системи позаурочних форм освітньої діяльності, зорієнтованих на пошуковий, дослідницький, проблемний характер засвоєння змісту освіти;
  • ріст професійної майстерності педагогічних кадрів;
  • орієнтацію педагогів на особисті досягнення учнів в освітній взаємодії;
  • забезпечення принципів відкритості й комфортності освіти в усіх її аспектах.

РЕАЛІЗАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ НУШ

Робота педагогічних колективів була спрямована на забезпечення виконання навчальних програм і вимог Державних стандартів освіти. Опорний заклад та філії на якісному рівні задовольняють запити учасників освітнього процесу. Якісний показник визначається за відсотком учнів, які мають достатній та високий рівні навчання.

Педагогічний колектив втілює Концепцію нової української школи з 2018 року. Цього року маємо третіх випускників Нової української школи, які отримали свідоцтва за чотири роки навчання в початковій школі.

МЕТОДИЧНА РОБОТА І КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Якість освітнього процесу закладу освіти, його результати значною мірою залежать від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності.

Методична робота спонукає кожного вчителя до підвищення свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними знахідками, дає змогу молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у старших і досвідченіших колег, забезпечує підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.

У процесі методичної роботи здійснюються підвищення наукового рівня вчителя, його підготовка до засвоєння змісту нових програм і технологій, їх реалізації, постійне ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методик викладання, вивчення і впровадження у шкільну практику передового педагогічного досвіду, творче виконання перевірених рекомендацій, збагачення новими, прогресивними й досконалими методами і засобами навчання, вдосконалення навичок самоосвітньої роботи вчителя, надання йому кваліфікованої допомоги з теорії та практичної діяльності.

Протягом 2024-2025 навчального року педагогічні працівники закладу працювали над загальношкільною науково-методичною проблемою „Створення умов для безперервного підвищення професійної компетентності педагогів та формування конкурентноспроможного учня в умовах нової української школи”.

Педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок», «Прометеус», «Ед-ера» тощо, де проходять курси, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.

Питання методичної роботи з педагогічними кадрами, удосконалення професійної майстерності були предметом обговорення на засіданнях педагогічних рад, нарад при директорі.

ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ТА АТЕСТАЦІЯ ПЕДАГОГІВ

Педагогічні працівники постійно підвищують свій професійний рівень, використовуючи різноманітні форми підвищення кваліфікації, передачі педагогічного досвіду, а також самоосвіту. Цікавляться новими тенденціями у розвитку освіти, отримані навички і компетентності застосовують у викладацькій діяльності. Систематично аналізують і оцінюють свою роботу з метою вдосконалення власної педагогічної майстерності.

Керуючись Положенням про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09.09.2022 № 805, наказом МОН від 10.09.2024 № 1277, у якому затверджено нову редакцію Положення про атестацію педагогічних працівників, відповідно до наказу Теплівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів від 18.09.2024 р. №59 «Про створення атестаційної комісії І рівня у 2024-2025 навчальному році», на підставі рішення атестаційної комісії І рівня Теплівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (протокол № 5 від 27.03.2025 р.) цього річ про атестовано 6 педагогічних працівників опорного закладу та філій.

ДОВІРА ДО ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Управлінська діяльність спрямована на забезпечення якості освіти на рівні Державних стандартів. Формуються відносини довіри, прозорості, відкритості завдяки роботі сайту закладу освіти, груп у соціальних мережах закладу освіти та офіційної Facebook-сторінки закладу освіти. Здійснюється ефективна кадрова політика, до викладацької діяльності залучені лише фахівці, які постійно підвищують свій професійний рівень. Використовуються онлайн-платформи для професійного самовдосконалення.

Управлінські рішення приймаються на основі конструктивної співпраці, взаємодії з місцевою громадою, враховуються пропозиції учасників освітнього процесу.

Як директор закладу освіти у роботі з працівниками дотримуюсь партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Моніторинг здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у закладі освіти залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе.

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ЗАКЛАДУ

Для функціонування закладу у звичайному режимі протягом 2024-2025 навчального року було:

  • забезпечено нормальні умови функціонування всіх систем життєзабезпечення та роботи опорного закладу , філій та дошкільних підрозділів;
  • поточний ремонт автобуса виконувався за рахунок бюджетних коштів, замінено рульову тягу;

За рахунок бюджетних коштів у 2024-2025 навчальному році опорний заклад та філії отримали по 2 інтерактивні дошки та по 2 проєктори.

  • 4 учительські столи;
  • 41 учнівський стіл та стільки ж стільців;
  • 1 багатофункціональний пристрій (принтер);
  • 1 електроконвектор;
  • дошки та бруси для заміни підлоги у коридорі на І поверсі – отримав опорний заклад;
  • спортивний інвентар отримали дошкільні підрозділи „Малятко” й „Теремок”.

РЕАЛІЗАЦІЯ ЗАВДАНЬ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ НА 2025-2026 Н. Р.

У контексті нових викликів, що постали перед країною, необхідно переглянути практику виховної роботи та захисту дітей у навчальному закладі.

Керуючись Законом України «Про повну загальну середню освіту», Програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Концепції національно-патріотичного виховання та Програмами в галузі освіти, де визначені завдання загальної середньої освіти, наші заклади головну увагу у виховній роботі акцентують на вихованні громадянина – патріота своєї Батьківщини, готового до подальшої освіти і трудової діяльності, з вільними політичними і світоглядними переконаннями, з свідомим ставленням до обов’язків; формуванні особистості учня; вихованні поваги до національних цінностей нашого народу; вироблення навичок здорового способу життя; готовності до подальшої соціалізації.

Пріоритетними в роботі педагогічних працівників залишаються:

  • упровадження просвітницької діяльності, спрямованої на формування негативного ставлення до протиправних діянь, проведення тижнів правових знань;
  • використання інтерактивних педагогічних технологій, зокрема ділові та рольові ігри, моделювання життєвих ситуацій, суспільних процесів та процедур, дискусії, робота в малих групах на уроках правознавства та в позакласній діяльності;
  • впровадження дієвого шкільного самоврядування в освітній процес;
  • ужиття заходів, спрямованих на підвищення моральності в суспільстві, правової культури громадян, утвердження здорового способу життя;
  • впровадження нових педагогічних комунікацій між усіма учасниками освітнього процесу.

Педагогічним працівникам необхідно забезпечити неухильне виконання спільного наказу Державного комітету України у справах сім’ї та молоді, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення».

Велику увагу необхідно приділяти учням, які виховуються у сім’ях, що опинились у складних життєвих обставинах, внутрішньо переміщеним родинам з метою попередження безпритульності й бездоглядності, насильства над неповнолітніми, підліткової злочинності та правопорушень, запобігання торгівлі дітьми. Педагогічному колективу необхідно здійснювати:

  • внутрішній облік дітей, які потребують посиленої уваги з боку педагогічного працівника;
  • інформувати службу у справах дітей;
  • здійснювати психолого-педагогічний супровід таких дітей;
  • контролювати відвідування ними навчальних занять та якість навчання;
  • активно залучати до громадської роботи тощо.

Особливої ваги набуває питання патріотичного виховання учнів, особливо необхідно посилити національно-патріотичний характер навчання та виховання, передбачивши використання у виховній роботі з учнями кращих традицій та звичаїв українського народу.

Перед колективом поставлено такі виховні завдання:

1.Впроваджувати в освітній процес інноваційні технології.

2. Впроваджувати сучасні методи навчання і виховання у педагогічну практику на основі соціалізації, в контексті подій, що постали перед країною.

3. Створювати умови для постійного професійного вдосконалення педагогічних працівників, підвищення їх майстерності, вивчення та впровадження в навчально-виховний процес кращого педагогічного досвіду .

4. Продовжувати роботу з питань виховання громадської свідомості учнів, патріотизму, національних традицій моралі, поваги до державних символів України.

5. Активізувати роботу шкільного самоврядування шляхом залучення учнів до управління закладом, проведення лінійок, активно залучати учнів до участі у позаурочному житті.

6. Забезпечити безумовне виконання всіх норм законодавства із захисту дітей пільгових категорій та інших учасників освітнього процесу.

7. Продовжувати профілактичну роботу з правового виховання.

8. Активізувати роботу серед учнівського колективу з протидії булінгу на насилля.

У результаті військової інтервенції російської федерації до України, постало гостре питання стану психологічного здоров'я здобувачів освіти та їхніх батьків, що впливає на освітній процес.

​ Одним із головних завдань закладу є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу.

​Профілактична робота спрямована на створення у закладі таких умов, які сприятимуть гармонійному психічному та особистісному розвитку здобувачів освіти.

Отже, ми перегортаємо ще одну сторінку шкільного життя і підводимо підсумки 2024/2025 навчального року. Він був непростий. Але найбільшою цінністю я вважаю те, що ми цей рік пропрацювали в очному режимі.

Ми також розуміємо, що найголовніше зараз – це є безпека учнів!

Дякую учням, батькам за розуміння, підтримку.

Дякую педагогам, які викладалися на уроках заради майбутнього наших дітей, заради нашого з вами майбутнього!

Висловлюю щиру подяку за співпрацю: учителям — за творчість, за любов до своєї професії; батькам — за допомогу, розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю; технічному персоналу за їх щоденну працю, за чистоту в навчальному закладі та на території школи.

Висловлюю слова безмежної вдячності нашим ЗСУ. Наближаймо Перемогу разом! В єдності наша сила!

Бажаю всім натхнення та задоволення від роботи, віри в себе та свої сили, щастя та благополуччя.

Поділитися: